Crowdsourcing
Miljoenen Nederlanders zijn actief op social media platforms. Dagelijks! Al deze mensen hebben een mening over de producten en diensten van jouw organisatie, maar ook over die van jouw concurrenten. Wanneer je jouw klanten de mogelijkheid biedt om constructief hun mening bij je neer te leggen, dan heb je een eigen “marktonderzoeksbureau” opgericht. Minimale kosten en maximale innovatie! Jouw klanten en potentiële klanten lopen over van de suggesties en nuttige bijdragen. idr1 helpt jouw organisatie bij het neerzetten, ontwikkelen en beheren van dit soort platforms.
The power of the people
Crowdsourcing is een van de belangrijkste online ontwikkelingen. Jouw klanten kunnen zeer dicht bij je organisatie komen te staan. Ze hebben een mening over jouw producten. Die mening delen ze graag. Via crowdsourcing krijgt je de unieke kans om met jouw klanten in gesprek te gaan.
Veel consumenten en medewerkers kunnen je organisatie helpen bij het verbeteren van jouw producten, jouw diensten, dienstverlening en probleemoplossend vermogen. Met hun mening of hun ideeën. idr1 haalt ze via social media bij elkaar. Zo minimaliseer je de kosten voor innovatie en kunt je de processen in je organisatie verbeteren en versnellen.
Crowdsourcing
Meten is weten. Dat geldt zeker voor crowdsourcing. Via een toevoeging op je huidige website, of juist door het creëren van een nieuw eigen platform, geef je jouw klanten de mogelijkheid om jouw producten of dienstverlening te becommentariëren. Door ze gerichte vragen te stellen, kun je het commentaar van je klanten bovendien beter sturen.
Je bereikt hierdoor:
- Lagere proceskosten
- Betere en snellere reacties op wensen van je klant
- Betere betrokkenheid van je klanten bij jouw organisatie
Wat is de hoofdlijn van het inrichten van crowdsourcing?
Afhankelijk van je bedrijfssituatie en je strategie, heeft de implementatie van crowdsourcing de volgende:
- Vaststelling van de doelstellingen van deze strategische keuze
- Bepalen welke processen mogelijk voor crowdsourcing in aanmerking komen
- Vatstellen van platforms voor klantmetingen en loyaliteit
- Implementeren van deze platforms
- Organisatie aanpassen op deze hernieuwde samenwerking met klanten
Project onder leiding van een van onze project managers