Social CRM
Social CRM: de waarde die een klant heeft. De kleine ondernemer weet het direct. Wat is een goede en wat is een slecht klant? Moeilijker wordt het wanneer het aantal klanten groeit. Maar ook dan is het belangrijk om de klantwaarde (CEV) te weten. Voor alle medewerkers. Naast de klassieke elementen van klantwaarde (geslacht, leeftijd, kinderen etc..), neem je als ondernemer nu ook de positieve of negatieve invloed die een klant online heeft, mee in je berekeningen. idr1 helpt je bij het bepalen van die nieuwe klantwaarden.
Directe klantmeerwaarde met een slim ingerichte social CRM omgeving
Heeft je klant online veel invloed? Schrijft hij veel productrecensies? Of juist nooit? Als juist deze klant je helpdesk belt, is het prettig om foutloos te werken. Wellicht is het zelfs wel heel prettig om deze klant zelf te benaderen. Om zo een positieve referentie te krijgen. Deze methode heeft invloed op de kosten die je maakt. Maar het levert je direct resultaat op. idr1 denkt graag met je mee. Is de CEV hoog? Zet dan een accountmanager in. Een lage CEV? Stuur dan alleen e-mails. Een simpel voorbeeld van een idee. Zoals we er nog een heleboel hebben voor jouw organisatie.
Web intelligence en profiling aan de bron van Social CRM
Als een klant je helpdesk belt, dan raadpleeg je informatie uit een CRM systeem. Zet je een nieuwe marketingactie op richting je klanten? Dan voer je eerst een klantenanalyse uit (klantwaarde of CEV) op je klantdata (CRM systeem).
Verrijk je bovengenoemde gegevens met social media of andere website gegevens? dan krijg web intelligence of profiling. Alles wat je daarna met de gegevens doet, heet in de regel social CRM.
Wat is de hoofdlijn van het inrichten van web intelligence?
- Vaststellen van de doelstelling van de intelligence CEV, klantwaarde, accountmanagement etc.
- Opstellen van klantwaarde modellen.
- Vaststellen of verrijken van al bestaande analyse modellen
- Integratie met bestaande website optimalisatie metingen
- Vaststellen van de juiste web datasources
- Vaststellen van de data attributen
- Inrichten van de dataharvesting
- Vastlegging van de data
- Veredelen van de data voor data integratie (ETL)
- Koppelen databronnen
- Realiseren rapportages
- Inrichten tooling
- Inrichten monitors
- Project onder leiding van een van onze projectmanagers